Wednesday, May 13, 2015

Pebble akıllı saat inceleme


Yaklaşık 3 aydır pebble saati kullanıyorum, tecrubelerimi paylaşayım dedim.

Pebble Öncesi:

Daha önce 1 yıl jawbone up24 kullandım, düğmesi ve titreşimi bozulunca Fitness tracker arayışları başladı. Jawbone bileklik - ios app olarak çok başarılı idi, bana göre tek eksiği saati göstermemesiydi.
Hazır yenisini alacakken bari saati göstersin diyerek ekranlı modellere yoğunlaştım. Fitbit charge(hr) modelini 2 sebepten eledim. 
1- saati ancak üzerindeki düğmeye basarak görüyorsunuz, 
2- Fake hareketleri adım olarak saydığından çok şikayet okudum.
Aynı şekilde withings pulse modeli de yakın arkadaşımda var ve düğmesine basmadan aktive olmuyor. Withings activité pop modeli piyasada şu an için yok, Sony smart band de sadece Android ile eşleşebiliyor. 
Son anda fitbit surge modeli çıktıysa da hem fiyat, hem tip hem de sms dışında notification alamama sorunları yüzünden pebble'a yöneldim.

Pebble'i sitesinden 99$ a sipariş ettim. Bazen 89$ a falan düşüyor indirimlerle, kontrol etmek lazım... Benimki steel olmayan düz modeli. Tabi renkli ekran gelince belki biraz iner fiyat.
99$ fiyat gümrüğe takıldı. Meğer 75 Euro imiş maksimum sipariş gümrüksüz olarak.... 50 TL de gümrüğe bayıldım anlayacağınız. 25$ da kargoya verdim hızlı gelsin diye,

Yani 124$ + 50 TL'ye geldi saat bana.3 aydır kullandıktan sonra fotoğraf çektim...




Pebble alırken beklentilerim neydi, karşılanabildi mi?

Pil ömrü - Evet, 7 güne kadar dese de 4-5 gün rahat gidiyor, karşılandı.
Ekran - Evet e-paper diye adlandırılan siyah beyaz ve sürekli açık ekran, karşılandı,
Notification - Evet iphone'umdaki tüm notificationlar (whatsapp, sms, mail, diğer applerden gelen notificationlar vs.) saate düşüyor.
Adım sayma - Az daha Pebble 2 haftalıken satmama neden olacak kadar kötüydü, sonra idare eder hale getirdim, beklentimi karşılamadı !!!
Uyku ölçme - Kesinlikle karşılamadı. 

Adım sayma konusunudaki sıkıntıları açayım:

Adım sayar için built-in bir app yok, yani birilerinin yazdığı adım sayma programlarını kullanmak zorundasınız. 

Sıradan programcıların yazdığı pedometreler zaten genellikle fake adım konusunda başarısız veya iphone uygulaması yok ya da çok yetersiz. Zaten arka planda çalışma özelliği çoğu uygulamada yok, bu şu demek; eğer uygulamayı kapatırsanız adımlarınız sayılmaz :( 
Deneyip bir sebepten uninstall ettiklerim: Motiv8, LetsMuv, Pedometer,My steps, on11. Neredeyse tüm kişisel üretim pedometreleri denedim, hepsinde sorunlar var..

Misfit ve Jawbone'un yazdıkları güzel olmuş, her ikisinin de arka planda çalışma özelliği var. Özellikle misfit'inki mevcut iphone uygulaması ile de düzgün senkron olabiliyor fakat yerimde oturup konuşurken sürekli adım atıyormuşum gibi sayı artıyor. Sensitivite ayarı falan da yok. Arabaya biniyorum bir bakmışım 200 adım daha atmışım. Uyku ölçme de genellikle hatalı. Sonuçta bu kadar fake adım benim için kabul edilebilir değil. Üstünü çizdim.

Jawbone neyse ki uygulama yazmış da gerçekten adımları fake adım atmadan doğru dürüst sayabiliyor. Fakat onda da uygulama iphone ile düzgün senkron olamıyor. Watchface'ini sürekli açık tutmazsanız 10bin adım atmış olduğunuz halde iphoneda 4bin adım atmış gözüküyorsunuz. Ayrıca 60 dk idle kalınca titreme özelliği de ancak watchface'i açıksa çalışıyor. 3 adet watchface'i var fakat hiçbiri benim sürekli kullanmak isteyeceğim cinsten değil(hava durumu takvim vs içermiyor) .



Uyku süresini ölçme de koymamışlar app'nin için çok yazık.
Neyse ki kolunuzu çift sallayınca saat üzerinde 1 haftalık rapor veriyor da durumunuzu görebiliyorsunuz. Fakat çok kaliteli olan iphone app'si düzgün senkronizasyon sağlamadığı için kullanılamaz durumda.

Eğer Jawbone'un pedometresi de düzgün adım ölçmeseydi saati çoktan satmıştım. Bu kadar güzel bir saat üretip adımsayarı içine gömmemeleri hayret verici.

Fitness tracking:

Bu programlar UP veya misfit pedometre uygulaması gibi arka planda çalışamıyor fakat fitness esnasında veya koşarken bir çok istatistik toplayıp bunları iphone veya android uygulamasına atıyor. Ben kullanmıyorum çünkü pedometre zaten adımlarımı sayıyor fakat Runkeeper, Endomondo gibi programları sevenler için güzel olanak. 

Uyku ölçme:

Uyku ölçme ile ilgili de Morpheuz ve bundan daha kalitesiz 2-3 sleep tracker app var, hepsini denedim 5 para etmez. 10 dakikada bir örnek alıyor ve çıkardığı grafikler hep aynı. Nerede Jawbone bilekliğimin ölçdüğü kalitede derin uyku, hafif uyku, uyanık kalınan sürelerin ayrıntısı

Notifikasyon özellikleri:

Hakikaten çok güzel çalışıyor, telefonu daha az elime almak durumunda kalıyorum. Hele bir de mikrofon özelliği gelince (renkli ekranlı modelde geliyor) dictation ile yazı yazma ve telefona cevap verme seçeneklerimiz olacakmış. Bunlar olmadan da whatsapp mesajlarını okumak, bir app'den gelen mesaja bakmak, sms veya maillerimi incelemek çok kullanışlı. Telefonun sesini sürekli kısıkta kullanma şansı da veriyor, çünkü birisi aradığında veya mesaj geldiğinde titreyerek uyarıyor. 

Alarm özelliği:

Alarm için built-in uygulama yapmışlar fakat sadece "hergün" seçeneği ve tek alarm ile... Sonuçta haftaiçi sabah işe uyandır diyemiyorsunuz. O yüzden yine appleri karıştırınca gentlewake adındaki uygulama işini iyi yapıyor, aynı jawbone'da olduğu gibi alarm çaldırmadan kolumdaki titreme ile uyanabiliyorum. Tabi hazır geceleri saat takmışken uykumu da düzgün ölçse fena mı olurdu? Donanmı var, yazılım yapmak için olanak var fakat gel görki düzgün yazılım yok, anlamak mümkün değil. Neyse.. uyku da ölçmeyiversin deyip yoluma devam ediyorum.

Pebble Uygulamaları:

Toplam 8 uygulama+watchface yüklenebilyor. Bence en güzelleri hava durumu, saat, takvim vs gibi veriler veren watchfaceler. Uygulama olarak zaten bir pedometre, belki bir fitness tracker, bir alarm programı derken fazla yer kalmıyor. 
GPS gösterme, GoPro kamerayı kontrol etme, iphone'umu bul, evernote not tutma, telefon kamerasını yönetme, spotify-itunes uzaktan kontrol etm tarzı programlar kayda değer. Sonuçta boş vakitlerde uygulama programını karıştırıp duruyorum. 

Özetle notifikasyon veren, saati sürekli gösteren, iyi kötü adım sayan, şarjı fena gitmeyen bir saat  bu. Şu an için memnunum. Merak ettiğiniz birşeyler olursa yanıtlamaya çalışırım.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.